Wczesna Interwencja w praktyce osteopaty i fizjoterapeuty pediatrycznego
Celem szkolenia jest wskazanie odpowiedniego podejścia fizjoterapeutycznego i osteopatycznego w diagnostyce i terapii dzieci, na poziomie funkcjonalnym i strukturalnym. Wytłumaczone zostanie jak poziom strukturalny i funkcjonalny jest od siebie zależny i dlaczego pojęcia te są ważne w efektywnej pracy z dziećmi. Oprócz zagadnień teoretycznych zostanie wiedza praktyczna uwzględniająca badanie, ocenę, wywiad, propozycje konkretnych działań terapeutycznych.
PLAN SZKOLENIA:
- Omówienie zależności strukturalnych i funkcjonalnych niemowląt
- Wprowadzenie w anatomię, podstawy embrionalne i fizjologiczne, które mogą mieć wpływ na powstawanie zaburzeń u noworodków i niemowląt
- Omówienie przebiegu porodu
- Wyjaśnienie zagrożeń, jakie mogą powstawać podczas poszczególnych stadiach porodu oraz jak mogą wpływać na noworodki i niemowlęta
10:30 – 10:45 Przerwa
10:45 – 11:30 Możliwości terapeutyczne w obrębie czaszki, klatki piersiowej i miednicy – praca praktyczna
11:30 – 12:15 Omówienie wzorca typowego i porównanie ze wzorcami nieprawidłowymi
12:15 – 13:00 Wyjaśnienie i pokaz wzorców dysfunkcyjnych u dzieci
13:00 – 14:00 Przerwa obiadowa
- Wywiad
- Badanie
- Stawianie diagnoz
- Ustalanie planu diagnostycznego
16:00 – 16:15 Przerwa
16:15 – 18:00 Pokaz wideo z badania diagnostycznego dziecka z omówieniem – praca praktyczna
DZIEŃ DRUGI
- Napięcie mięśniowe
- Asymetria
9:45 – 10:30 Odruchy: Wprowadzenie teoretyczne i praca na odruchach
10:30 – 10:45 Przerwa
- Kręcz szyi
- Plagiocefalia
- Złamania obojczyka
- Zaburzenia kończyn dolnych oraz stóp.
- Refluks
- Zaparcia
- Kolki
13:15 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 15:00 Omówienie teoretyczne i praca praktyczna w zaburzeniach ssania oraz karmienia
15:00 – 16:00 Pokaz praktyczny na dziecku i omówienie
16:00 – 17:00 Zadanie praktyczne – rozpoznanie dysfunkcji u wybranych niemowląt Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
PROWADZĄCY:
mgr Anna Skomro D.O.
mgr fizjoterapii, Osteopata, terapeuta NDT-Bobath, terapeuta Integracji Sensorycznej, instruktor rekreacji ruchowej o specjalności joga.
Ukończyła studia fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Od początku swojej kariery zawodowej jej praca była nakierowana na dzieci i niemowlęta. Posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne zdobyte na oddziale neonatologii i patologii wcześniaka i noworodka oraz w Ośrodkach Wczesnej Interwencji. Aktualnie prowadzi swój gabinet Fiz- osteo Anna Skomro w Rzeszowie.
Jest również wykładowcą na kierunku Integracja Sensoryczna. Prowadziła badania naukowe i badała jakość życia matek z dziećmi z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Dodatkowo, edukuje przyszłych rodziców na zajęciach w szkole rodzenia.
Jest w trakcie kształcenia w zakresie osteopatii pediatrycznej w niemieckiej szkole OSD.
Ukończone kursy i szkolenia:
– Osteopatia
– Osteopatia w Pediatrii – moduł zaawansowany
– Podejście Osteopatyczne w Pediatrii
– Osteopatia w Pediatrii i Neonatologii
– NDT-Bobath
– Neurorozwojowa diagnostyka i rehabilitacja niemowląt i dzieci starszych
– Integracja Sensoryczna
– Smyko- multisensoryka
– Terapia dziecka z autyzmem
– Integracja Bilateralna
– MNRI Integracja odruchów posturalnych i dynamicznych wg dr Svietlany Masgutovej
– Globalna terapia stopy
– Diagnostyka USG narządu ruchu u dzieci- kurs praktyczny
- Dissection Basic Workshop/Extremities Palpation of organs